vrijdag 31 mei 2019

Limburg is langer dan ik dacht

Bij het opstaan was de hemel strakblauwe, heerlijk zonnetje. De gastvrouw was al weer druk in de weer voor m'n ontbijt. Het ontbrak me aan niets, eitje, jus, warme broodjes, het leek wel een zondags ontbijtje. Na wat praatplcht met de gastvrouw eindelijk op pad. Een prachtige tocht langs Maasplassen, Maas en andere riviertjes.
De Neerbeek bij Neer.

Koffie na zo'n eerste 30 km., daarna weer verder de Maas langs: richting Maastricht. Dat bleek toch nog een stukje verder te liggen dan gedacht. Stevig doortrappen tegen de stevige ZO en om ca 3 uur reed ik Maastricht binnen. Een slaapplaats bleek niet eenvoudig te vinden of waren vol. Daarom de beslissing genomen om richting Eysden te rijden, waar ik een goede camping weet. Met zoeken en wat verder rijden kwam ik totaal op zo'n 100 km voor deze dag. De camping was er nog en plaatsje voor een klein tentje is er altijd.

Op het trekkersveldje kennis gemaakt met een Vlaming uit Antwerpen. Samen gegeten in de plaatselijke Bistro. De avond op het terras van de camping is heerlijk. Nog even genieten, morgen verder, waarvan al een stuk is gereden. 

2 opmerkingen:

  1. Knap van je Wim om weer te beginnen aan deze fietstocht๐Ÿ‘.
    Je hebt de eerste dagen al veel km's gemaakt ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ˜!
    Nog veel fietsplezier en 's avonds een ๐Ÿบ tje, dat heb je dan wel verdiend!
    Lieve groetjes, Jan en Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Wim deze avond waren we 1km van elkaar verwijderd misschien heeft Chica je wel geroken ze wilde zo een bistro in lopen ๐Ÿ˜€

    BeantwoordenVerwijderen