zaterdag 1 juni 2019

De route langs de Maas

Her routeboekje wat ik gebruik geeft een prachtige beschrijving van de fietsroute langs de Maas. Omdat de schrijver er van uitgaat dat de route met bordjes helemaal is aangegeven, wordt er geen trajectinformatie gegeven, bv 2e weg links, fietspad volgen tot kruising met spoorweg, enz. De bordjes staan er wel, maar vaak ook niet of verkeerd. De Walen zijn daar wat minder nauwkeurig in dan wij in Nederland. Daar werd ik vandaag het slachtoffer van. Een behoorlijk stuk verkeerd gereden tussen Luik en Huy. Veel km gemaakt, maar weinig opgeschoten. In Huy bleek helaas ook nog geen enkele slaapplaats te vinden, wat me veel tijd kostte. Uiteindelijk kon ik kamperen op een groot grasveld bij een ferme/chateau waarin een hotel is gevestigd. Het tentje is daarom een belangrijke overnachtingsmogelijkheid geworden. B&B of andere slaapplaatsen zijn er in deze industriĆ«le streek niet of nauwelijks. Het was daarom een lange dag met veel km: 117. De komende dagen kom ik in wat meer touristisch gebied, meer kans op een overnachtingsplaats. 
Het weer is erg mooi, soms zelfs te warm.  Veel drinken, er gaan zo'n 6 stuks 3/4 liter bidons water per dag doorheen. Gelukkig verdraag ik de warmte goed, beter dan somber en nat weer. 
's Avonds nog een hapje gegeten in Huy, daarna snel de slaapzak in. 

1 opmerking:

  1. Je bent snel, goede conditie, fijn hoor. Goede verhalen dat wordt een prachtig blog.

    BeantwoordenVerwijderen