donderdag 6 juni 2019

Een andere route. 

De rustdag in Dun sur Meuse heeft me goed gedaan. Niet alleen fysiek, maar ook om nog eens goed alles te overwegen. Een tweetal medefietsers, die ook de Maasroute volgen, gaven mij daarbij goede raad. Twee mannen van ca 50 jaar, die de ervaring hadden met het fietsen van de route Oude Wegen. Zij raadden mij deze route af vanwege zwaarte en teleurstelling: heel veel klimmen van 5% of meer in de komende 1500 km! 
Bij mijzelf alles afgewogen en uiteindelijk besloten om de Maasroute, die ik al vanaf Maastricht volg, af te maken tot aan de bron: Langres. Dat zijn nog zo'n 200 km. Die 200 km ga ik rustig rijden; d.w.z. overwegend in de morgen fietsen en ' s middags mooie dingen bekijken. Net als ik vandaag heb gedaan, vanmorgen naar Verdun gefietst en vanmiddag de stad bekeken, waar het wemelt van de herinneringen uit WO I. 
Oude verroeste wapens uit WOI worden hier verkocht. 

Toch een opluchting en een mooi vooruitzicht op het afmaken van de Maasroute. Verdun is nu de overnachtingsplaats. Een mooie B&B met echt bed. Wel even iets anders dan het tentje en een matje. 
Vandaag was het koud om te fietsen en de vooruitzichten zijn niet al te best, toch morgen verder op de Maasroute, richting Commercy
Een doorkijkje in Verdun. Franser kan niet. 

3 opmerkingen:

  1. De eerste week zit erop, namens de Diagroep:Ultreia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Wim,
    Wat een ervaring en een trip al tot nu toe, fantastisch. Super cool dat je dit doet, respect!
    Volgende week ga ik de film Camino zien, een inkijkje in wat je al zag en nog tegemoet gaat. Wellicht een Camino 2 in het verschiet? hartelijke groet, Thirsa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik volg je op de voet. laatste niewus: gisteren opa geworden Livia zal je groeten als je terug bent

    BeantwoordenVerwijderen