woensdag 29 mei 2019

't Begin is er. 

De dag begon zoals een fietstocht moet zijn: zo'n 15 C. , niet te warm en een zwak windje. Uitgezwaaid door m'n dochter om ca 9.45 uur vertrokken uit Zutphen. Welgemoed op pad met voor me zo'n 2700 km en achter me heel veel waar ik me voorlopig niet mee bezig wil houden. Zuidwaarts, door de Achterhoek. Bij' s Heerenberg de grens over naar Duitsland om bij Gennep weer terug te keren in Nederland. Daarna is
het eenvoudig, de Maas volgen verder richting zuiden
Het fietsen gaat me, ondanks weinig training goed af. De conditie is er nog dankzij het hardlopen.
Hoewel fietsen duidelijk op andere spieren aanspraak maakt. De bovenbeenspieren laten dat duidelijk merken.
Om ca 4 uur aangeland in Afferden langs de Maas en daar een leuke B&B gevonden. Ik slaap in een comfortabele "Pipowagen".
Nu wordt het al wat schemerig. Zojuist gegeten, een biertje en 82 km achter de rug. Er is een groot verlangen: m'n bed. Morgen verder Limburg in. 

2 opmerkingen: