vrijdag 7 juni 2019

Een winderig dagje . . . 

Wat is een echt bed toch lekker als je een poosje op een matje van twee cm dik hebt geslapen. Dat was m'n ervaring deze nacht. Heerlijk geslapen van tien tot half drie, daarna klaar wakker en maar vast de mogelijkheden bekeken om volgende week terug te gaan naar Zutphen.
De B&B is overigens voortreffelijk. Dat geldt ook voor de B&B houdster. Een vrolijke en zeer aardige Française, afkomstig uit Strassbourg, moest ik weten. Het ontbijt gebruikte ze samen met mij en ik denk als we nog een tiental ontbijtjes samen hadden ik een stuk beter Frans zou spreken!
De route voor deze dag ging van Verdun naar Commercy. Helaas maar een klein stukje fietspad, de rest van tocht op en af over vrij drukke D-wegen met een straffe tegenwind. Van de tocht kan ik me het beste het asfalt herinneren, natuurschoon was er, maar niet meer zo als eerder op de route.
Eindeloos lange wegen tussen graanvelden

 Wel heel mooi was m'n poging om 's morgens een kop koffie in een dorpje te scoren. Voor het vermeende café m'n fiets neergezet en naar binnen. Plotseling stond ik in de privé keuken bij iemand, "c' est ne pas un bistro" kreeg ik te horen van de bewoner, toen ik om een kop koffie vroeg. Wel heb ik daar koffie gekregen en weer een kwartiertje m'n Frans opgehaald. 
Onderhoud is niet het sterkste punt bij de Fransen

Na 70 km in Commercy aangekomen. Het plaatselijke hotel bood nog een lege kamer. 
De avond als alle vorige doorgebracht: een biertje en daarna een hapje eten. Na pasta, pizza en ander Italiaans eten, nu maar voor de gefrituurde kip gegaan. Niet slecht en niet duur.
Ga nu proberen de overgeslagen slaap in te halen. Gaat me lukken denk ik (als ik niet te veel denk). 

1 opmerking:

  1. Hûh...terug naar Zutphen??...daar neemt de Diagroep geen genoegen mee....Ultreia, Jacobus is wating for you in SdC...

    BeantwoordenVerwijderen