maandag 3 juni 2019

Fluitend langs de Maas. 

Na de warme dag van gisteren moest het wel gebeuren. Een knetterende donderbui teisterde 's nachts m'n tentje. Horen en zien verging me, met 20 cm boven me het tentdoek. Ik weet niet waarom en hoe, maar ik werd er rustig van en ben ondanks donder en bliksem in slaap gevallen.

' s Morgens bij het opstaan was alles (aan de buitenkant) kletsnat, maar niet van binnen (tent en fietstassen). Zo goed en zo nat als het was ingepakt en op weg. Prima weertje! Weinig wind, ca 18 C en een prachtig stuk fietspad. Onderweg heerlijk ontbeten en al snel zat ik aan de 50 km. Dat nodigde uit wat meer km voor vandaag te maken. Het dorpje Montherme, op zo'n 94 km, werd m'n einddoel. Een prachtig dorpje aan de Maas, dicht tegen Charleville-Meziere. Hotelletje met prima biertje, avondmaaltijd en. . . Een echt bed. 

Weet natuurlijk ook dat de reis nog veel langer is en de zwaarste gedeelten nog zullen komen, toch geeft deze dag me moed. 
Hoewel de wind niet hard waaide, waaide het onderweg behoorlijk in m'n hoofd. Gaf me rust dat ik er geen hinder van had, kon het allemaal wonderwel een plek geven. Heerlijke tocht gehad. 



2 opmerkingen:

  1. Wauw,Wim,de Diagroep smult van je verslag. Ultreia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gevonden hoe ik de blog moet openen. Prachtig Wim. Mooie foto's. En je geniet. Fijn dat je ons mee laat genieten. Zet hem op stoere man!!!

    BeantwoordenVerwijderen