dinsdag 4 juni 2019

Tikkie terug. 

De dag van gisteren was een prachtige fietsdag. Dat geeft me moed, zo liet ik weten. Maar je hebt moed en overmoed!
Gisteravond de route voor vandaag bekeken. Ik nader namelijk het punt waar ik de route naar Santiago oppik: Dun sur Meuse. Er waren een paar mogelijkheden daar te komen, in twee etappes van zo'n 55 km of een, maar dan 110 km. Alles heeft te maken met het eenvoudig vinden van een slaapplaats. Bij de laatste optie was een dag daarna rust inbegrepen.
Vanmorgen rustig en vroeg op pad, de kilometers vlogen onder m'n wielen door.
Voor de middag er al een dikke 50 opzitten. In de middag veranderde het weer, het werd broeierig warm (heet), een flinke tegenwind en er kwam een einde aan het fietspad. De route werd over mooie landweggetjes verder geleid met een aantal stevige klimmen. Normaal niet zo'n probleem, maar met de warmte en een flink aantal km in de benen viel me dat zwaar. Toch, na 5 bidons water en aantal stops Dun bereikt. In de schaduw eerst even bijgekomen. Besloten etappes niet langer meer te maken dan 70 km en als er veel te klimmen valt slechts 50 km. Doorgaan met etappes van over de 100 km trek ik niet meer zo. We zien wel of ik op tijd in Santiago arriveer om de vlucht naar A'dam te halen. 
Uitzicht op het Maasdal in de buurt van Dun sur Meuse


Op dit moment is alles weer 'vergeten en vergeven'. Lekker buiten op het terras, net een flinke maaltijd gebruikt; pasta. De zon is inmiddels weg en een grijze lucht voorspelt niet veel goeds voor straks. Zal een extra scheerlijntje bijzetten. 
Morgen dus rust, even weer 'hergroeperen', in m'n tassen is het een zootje aan het worden. 

Vanmiddag overigens zat ik moederziel alleen (ach. . .) op een stenen bankje in de schaduw uit te rusten. Die momenten kwamen steeds vaker bij het bereiken van het eindpunt. De zit op m'n fiets vond ik vandaag ook niet optimaal. Op dat bankje keek ik eens naar m'n kleding en ontdekte dat m'n fietsbroek binnenstebuiten was aangetrokken. Opeens werd me het afzien tijdens de tocht duidelijk :). Even omdraaien van een fietsbroek geeft wat aanstotelijke problemen, daarom de broek maar laten zitten zoals deze zat. 
Morgen bezinnen op de komende fietsdagen en uitrusten, daar ga ik straks een beginnetje mee maken. 

De blog heb ik op het terras gemaakt, maar ik moest heel snel naar m'n tentje. Een zwarte lucht, harde wind voorspelde weinig goeds. Ik kon nog net m'n tentje induiken voor er eer knetterend onweer losbarstte. Tentje houd het prima en ik maak er voor vandaag een eind aan. 

2 opmerkingen:

  1. Hallo Wim
    Mooi verslag en mooie foto's. Hopelijk morgen beter weer en kan je in de zon fietsen.
    Veel succes. Hartelijke groeten
    Dick en Jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whaha je broek verkeerd😂 dat jou dat overkomt😉 ik hoop dat je tent het heeft gehouden. Hier in Nederland heeft het behoorlijk gespookt. Succes x

    BeantwoordenVerwijderen