zaterdag 8 juni 2019

Soms zit het mee en soms zit het tegen. 


Het voordeel van een hotel is dat 's morgens je ontbijtje klaar staat, zo ook vanmorgen. Allen voor je bagage zorgen... het zit soms mee. Het duurde dan ook niet lang voor ik op de fiets zat, richting Neufchateau.
De route bordjes in Fr. van de Maasroute

De wind (zeer harde ZW) speelde grote parten. De snelheid kon ik er niet inkrijgen, zelfs bergje af moest ik vaak medtrappen . . .  soms zit het tegen. Even voor de eindbestemming reed ik door het plaatsje Domremy, de geboorteplaats van Jeanne d'Arc, haar geboortehuis stond er nog!
Geboortehuis van Jeanne 'd Arc

De plek kan ik me nog herinneren als lunchstop in een van de vakanties met mijn gezin. Het moeten de late 80er jaren zijn geweest. 
Uiteindelijk on Neufchateau beland op de camping. Prima plek, heerlijk gedoucht en even in het zonnetje gestrekt. Het plaatsje ligt niet ver van de camping. Even wat gedronken en gegeten daar, toen terug naar m'n tentje.
De wind is inmiddels gaan liggen en hoop morgen op een rustige dag, dan richting Montigny Le Roi. De apotheose is maandag, met bezoek aan de bron van de Maas en aankomst in Langres. 

1 opmerking:

  1. Lieve Wim je maakt veel mee, ook herinneringen. Ja het lijkt me heerlijk een ontbijt en een lekker bed. Maar vrijheid met een tentje is subliem. Vandaag vier je oud jaar en dat gaat vannacht over voor jou in een nieuw jaar. Fijne jaarwisseling, waar je ook bent, en morgen proost ik er een op je in mijn tuin. Liefs. De kaart is onderweg. .

    BeantwoordenVerwijderen