woensdag 5 juni 2019

Rustdag

Na het onweer van vannacht, was het bij het opstaan rustig, een flauw zonnetje. De hevige regen heeft geen vat gehad op m'n tentje, alles blijft droog.
Wel had mijn koplamp in de regen sluiting gemaakt (in de lamp zit een accu). Het nare gevolg daarvan was dat de lamp 's nachts fel begon te knipperen en hem niet kon uitzetten. Daarom de lamp maar afgedekt en de accu leeg laten lopen. Mooi klusje voor op de rustdag.
De rustdag leent zich er ook voor om eens meer aandacht aan het ontbijt te besteden; broodjes en beleg gehaald, thee gezet een aan de kampeertafel goed ontbeten.
Veel spectaculairder dan het ontbijt is er niet veel geweest.
Mn tassen herordenen en de fiets lamp proberen te repareren. Hoop dat deze het weer doet omdat de accu onderweg m'n telefoon kan opladen.
Wasje tijdens de rustdag. 

Wel belangrijk was het bekijken hoe de route verder gaat lopen. De Maasroute is voor mij gelopen (of beter gezegd: gefietst) en de nieuwe route (Langs oude wegen), pak ik morgen op. Richting ZW naar Vezelay. Maar zo ver ben ik voorlopig niet.
Tot nu toe zo'n 650 km gereden en ik 'moet' er nog ruim 2.000. Daarbij mag ik niet meer rekenen op mooie vlakke fietspaden. In het nieuwe routeboekje zag ik al veel het woord 'klim' voorkomen. 
Het weer knapte in de middag flink op, het kwik kwam weer ruim boven de 25 C. In de avond was er weer stevig onweer. Om aan regen en wind te ontkomen ben ik m'n tentje ingedoken, klein (erg klein), maar voldoende. M'n boek verder lezen (De goede zoon), als het uit is zal het wel donker zijn en naar ik hoop rustiger weer en ga dan m'n slaapzak in. 

1 opmerking:

  1. Leuk van je te lezen pa. Ook leuk dat je dat boek over mij leest😂.
    de tijd vliegt, je hebt er een asrdig ritje op zitten. Trots op jou!

    BeantwoordenVerwijderen