zondag 9 juni 2019

Het tentje. 

Vandaag wat meer over m'n kleine onderkomen, waarvan ik onverwacht veel gebruik heb moeten maken.
Maar eerst de dag.
's Nachts in m'n tentje slapen doe je niet zomaar. Je kan nog zo lang gefietst hebben en moe zijn, maar slapen in het tentje is geen garantie. Zo ook vannacht, maar tegen de ochtend toch in slaap gevallen en toe ik wakker werd was het al over achten. Geen haast deze dag, het is maar een kleine etappe. Na wassen en inpakken nog even het stadje ingegaan voor koffie en brood bij de bakker.
Het is hier doodstil, je komt niemand tegen
De tocht verliep ook deze keer vlot, hoewel het aantal klimmen meer en langer wordt. Om een uur of drie al op de camping in Montigny Le Roi. Een mooie camping boven op een heuvel en waaraan een speciale herinnering. Een jaar of 25 geleden hier met het hele gezin een keer overnacht. Echter niets bekends opgevallen.
Het tentje weer opgezet en ga er van uit dat dit de laatste keer is dat ik het opzet. Morgen hoop ik in Langres te zijn en neem aan het einde van de fietstocht een hotel.
Het tentje kwam weer (nog) nat uit de tentzak. Het is een volledig nylon tentje (Vaude, Lyzard) Voor 1 persoon. Heel handig op te zetten,  (nat) op te bergen, licht (800 gram), maar om je even er in te verkleden, dat gaat niet zo maar. Voor je toilettas is er ruimte, de rest moeten buiten blijven. Als je op je matje uiteindelijk ligt, hangt het tentzeil zo'n 15 cm boven je. Maar bij regen: kurkdroog binnen.
Waarom dan steeds in het tentje overnachten? Dat komt omdat, zeker in Noord Frankrijk, hotels en B&Bs weinig op de route te vinden zijn. Campings meer, dus meestal moet je gebruik maken van een tent. Dit is dus de laatste nacht in deze nylon koker. Ik ga via marktplaats als ik thuis ben afscheid van hem nemen.
Het weer is momenteel niet bijzonder best, veel buien en wat kil. Dus het tentje gaat morgen weer nat de zak in.
De route morgen is de laatste, ca 50 km naar Langres.
Morgen, of een dag later, meer over m'n fietstocht, ideeën, gedachten (niet alles) en algemene ervaringen.  Nu eerst de slaap proberen te vatten.


4 opmerkingen:

  1. Vandaag 10 juni je geboortedag. Een fijne dag. En goede herinneringen aan deze dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je verjaring drink er één of meer op je gezondheid.
    Ik volg met aandacht je fietstocht en kan me niet onttrekken aan enige gevoelens van jalousie.
    Veel succes de volgende dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook felicitaties van Elly natuurlijk en goede reis gewenst

    BeantwoordenVerwijderen